CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

måndag 17 november 2008

Finmiddag

Jo, varje fredag har vi finmiddag. Då skippar jag kvällsgröten och käkar nåt jag gillar mer istället. Nu är det ju så att Tacos har seglat upp som en storfavorit, speciellt när jag får majs. Eller, as I say "maaaaii".


Hjalle dictionary:

BeBBee: docka eller foton på mig själv eller en legogumma
Juuuu: ljus
Godar: groda
Muu: kossa
Picke maj: Kisse mjau
Gacka: anka
Graaauooo (typ som tigrar låter) : alla kattdjur som ser farliga ut + krokodil
Kocka: klocka
Iiiin: clementin
AjAj: ibland aj, ibland nej, ibland ett varningsord som jag använder innan jag tänkt slå mamma/pappa
V dä? : vad är det?
Hoho: så låter apor (jag förtydliga genom att studsa lite samtidigt)
Kacka: kaka
JAAO: Ett positivt ord som jag gillar att slänga mig med när jag håller med
Neeee: Nej såklart
Potta: potta
Bölja: blöja
Lalla: nalle
Naana: sova

Sedan förstår jag massor med ord, men de är för många för att ta upp här. Men exempelvis fot, öra, mage och hand har jag inga bekymmer att visa upp på begäran. Inte snopp heller.

-hjalle

0 kommentarer: